__________________________________________________________________________

Innan shopping


  1. Hur kan jag lägga en beställning?

    *Beställningar måste göras via hemsidan. Lägg produkten i varukorgen och följ sedan instruktionerna. Offert förfrågningar går bra via mejl skicka isåfall till info@midgardkok.se

  2. Kan jag lägga en beställningar via telefon?

    *Beställningar måste göras via hemsidan

  3. Inkluderar priset transport?

    *Priset i södra svergie är 500 kr,i norra sverige 1000 kr. För beställningar över 20 000 kronor är transporten gratis.

  4. Inkluderar priset montering av möbler?

    *Priset inkluderar inte möbel montering.

  5. Är möblerna ihopsatta?

    *Alla skåp är avsedda för självmontering.Det är möjligt att få en ihop monterad produkt mot en extra avgift. För offert, vänligen kontakta kundtjänst på info@midgardkok.se

  6. När kommer min beställning att levereras?

    *Beställningen behandlas inom 6-10 veckor, exklusive helgdagar.

  7. Kan jag lägga en beställning för leverans utanför Sverige?

    *Ja, vi utför beställningar i hela EU

  8. Vilka är transportkostnaderna för leverans utanför sverige?

    *Kostnaderna för transport utanför landet bestäms individuellt,beroende på varans leveransplats och dess vikt.

  9. Vad betyder frasen "rea/kampanj" till produktens pris?

    *Formuleringen "rea/Kampanj" innebär en sänkning av utgångspriset, och därmed möjligheten att köpa produkten till ett lägre pris.

__________________________________________________________________________

Medan du handlar



  1. Hur kan jag betala för mina inköp?

    *Betalning via banköverföring online. En bekväm och snabb form av elektronisk betalning. Efter att du placerat din order skickar vi en faktura som är nödvändig att betala för att bekräfta din order. 

  2. Vem kommer att leverera mina inköp?

    *Beställningen kommer att levereras av en budfirma.

  3. Kan jag göra ändringar i beställningen efter att ha lagt den, d.v.s. ta bort/lägg till produkter?

    *Det är möjligt att ändra beställningen innan betalningen görs. i händelse av att beställningen är betald, vänligen kontakta vår kundtjänst. Info@midgardkok.se 


__________________________________________________________________________

Väntande beställning

  1. Hur kontrollerar jag statusen för min beställning ?

    *Du kommer att informeras via e-post om förändringen i statusen för din beställning. Om ni utöver detta har mer frågor kring er beställning så kan ni kontakta vår kundtjänst info@midgardkok.se

  2. Hur kan jag avbryta en beställning?

    *Du kan avbryta din beställning innan du får en bekräftelse på att din beställning har lagts för behandling. För detta ändamål bör du omedelbart kontakta kundtjänst på mailadressen info@midgardkok.se

  3. Vad ska jag göra om kuriren levererar ett skadat paket till mig?

    *Om produkten är skadad, fyll i reklamationsformuläret och skicka det omgående till e-postadressen info@midgardkok.se

  4. Kan jag skjuta upp beställningens slutdatum?

    *ja,det är möjligt att skjuta upp din beställning med 2 veckor utan att behöva betala några extra avgifter. Efter denna period tillkommer en tilläggsavgift för varje ytterligare dag.

  5. När kommer kuriren att leverera paketet/pallen till mig?

    *Ni kommer bli infromerade när det är dags för leverans  vilken leveransdag det blir samt tid.

__________________________________________________________________________

Efter att ha mottagit beställningen


  1. Var hittar jag monteringsanvisningen?

    *Monteringsanvisningar medföljer varje individuellt förpackat skåp. Om ni skulle vilja få det digitalt så kontakta vår kundtjänst så får ni det via mejl.

  2. Hur kan jag lämna in ett klagomål och var?

    *Om du inte är nöjd med produkten / varan inte överensstämmer med beställningen / produkten är skadad, vänligen fyll i reklamationsformuläret och skicka det till e-postadressen info@midgardkok.se

  3. När blir man infromerad om sin reklamation?

    *Kundtjänst kommer att behandla det inom två veckor. Leveranstiden är 14 arbetsdagar. Implementering av icke-standardiserade element är 21 dagar och lackerade fronter 28 arbetsdagar.

  4. Kan jag öppna och kontrollera paketet framför budet och om det är skadat, vägra ta emot det?

    *Fotografera det skadade paketet samt notera det när ni skriver under fraktsedeln

  5. Vad ska jag göra när jag vill returnera en beställning?

    *Det går inte att returnera en beställning. Alla produkter/skåp tillverkas på beställning. Om du inte är nöjd med produkten / produkten inte överensstämmer med beställningen / produkten är skadad, vänligen fyll i reklamationsformuläret omgående och skicka det till e-postadressen info@midgardkok.se